Jotkut asiat unohtaa heti opittuaan. Kun ne tulevat jossakin yhteydessä esiin uudestaan, niin silloin muistaa oppineensa ja muistaa unohtaneensa. Kolmion kulmien summa on 180 astetta. Tällainenkin yksinkertainen matematiikan tunnilla opittu asia, kuinka helposti senkin olin ehtinyt unohtaa.

Tetraedri, hehtolitra, lieriö. Outoja sanoja, jotka voisivat olla vieraasta kielestä. Silti ne ovat joskus merkinneet jotain minulle. Jos eivät muuta, niin ainakin lähtölaukausta laskinten, harppien ja astemittojen esiin kaivamiselle. Sanat tiedän, merkitystä en. Unohdus on syönyt merkityksen jo kauan sitten.

23

..joulukorttia lähti matkaan tänään. Ensin ne suljettiin postin somaan, juuri tätä tarkoitusta varten jakamaan punaiseen kuoreen ja sitten PuoLiskoinen pudotti kuoren lähimpään postilaatikkoon. Minä olen Teippaajien ja Solmijoiden sukukuntaa: täytyi tietysti varmistaa kuoren kiinni pysyminen teippipalalla. Postissa varmaan manaavat tällaisia ihmisiä kuin minä. Joskus pahimpina vuosina olen sortunut kuoren jokaisen sivun "vahvistamiseen" pitkillä teippipätkillä. Ei vara venettä kaada!